måndag 9 november 2015

Uppdatering

Nä, Fluffis är inte vägd än så därför ingen viktrapport. Tror hon vet när det är på G och då kliver hon upp sent. De sista två dagarna har hon visserligen varit upp, godiset och maten är borta men jag har inte sett henne. I lördags natt eller mer söndag morgon måste hon varit upp någon gång mellan 7-10. Var upp klockan 07.00 och satte tillbaka alla som varit ute och då var allt orört. När jag sen vaknade och klev upp 10.00 var allt borta. Inatt vet jag inte när hon var upp, efter midnatt i alla fall. Men annars har jag sett henne varje dag så jag hoppas hon tänker vakna lite tidigare idag. Hon var iof vaken tidigt igår. jag hörde henne, men hon hade visst mycket att göra där under spånet och inte tid att titta upp.

Innan bobygget
Flixx min lilla robo, ser jag ju till och från på dagtid precis som Jojo. Men fotografera henne är näst intill omöjligt. Jag kan gå dit och titta på henne men såfort jag har kameran med mig (hur hon nu kan se det?!) så sticker hon! Hon har nu dessutom byggt ett fint bo utanför sitt papprör där hon har sitt nya favoritställe så nu är det ännu svårare få henne på bild.





Så ser det ut nu

Fanny är det full karutta på som alltid. Hon fick vara någon timme på Fluffis lekplats i lördags för att få lite omväxling. Det var roligt tyckte hon men jag vågade inte ha henne där hela natten, hon är så liten och skyddet för elsladdarna har en liten springa på 1 cm och där kan hon ta sig emellan. Fanny sover hela dagarna, vilket är otypiskt för en dvärghamster men så som hon håller igång från tidig kväll och sen hela natten så behöver hon nog sin sömn!


Jojo har flera nätter varit hela natten på sin lekplats. Det har tagit tid och mycket mutor men nu äntligen så uppskattar han att vara där. Igår till och med tänkte jag sätta tillbaka honom innan jag gick och la mig men han vägrade gå ur hamstertaxin i buren så då fick han gå tillbaka ut och vara ute tills imorse. Annars så övar vi åter att sitta i handen utan att bitas. Pga sina tandproblem så har han återgått till att bitas eftersom vi då måste tvångshålla honom. Men nu övar vi på att man även ibland kan sitta i handen utan att man blir fasthållen och att man då (förhoppningsvis) inte måste bitas. Jojo är också ofta upp 1-3 gånger på dagen och letar lite frön i spånet.






Sist men inte minst, utan störst Flo. Hur stor ska hon bli?! 211 gram vid vägningen i lördags. Och hon är 6 månader gammal. Man ser det dock inte på henne, hon är mest bara stor och lång. Hon är inte lika fluffig som Fluffis som faktiskt ser större ut men som väger drygt 30 gram mindre. Flo är en exemplarisk hamster. Hon kommer upp vid 20-tiden, får sin godis, tvättar sig och går sen och lägger sig och kommer upp först runt 23-tiden igen. Bra tider för att vara guldhamster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar