lördag 1 augusti 2015

Träslöjd

Varit och shoppat åt Hammisarna idag. Förutom det vanliga (tråket) foder, sand och sånt så var jag in på byggaffären och har köpt en massa träsaker. Ska försöka mig på att bygga en komplett inredning.

Elvira ska ju byta bur så börjar med hennes 200x60 cm. Idag har jag gjort att trist, såga till och sandpappra. Förr kunda man utan extra kostnad få saker ner till 10x10 cm tillsågade. Men numera är minimåttet pga säkerhetsskäl 25x25. Så då fick man såga själv. Jag har som tur är en elektrisk sticksåg. Men visst, inte blir det spikrakt inte. Men lite skönhetsfel är bra charmigt. Eller nått.

Imorgon kommer det roliga, Måla och limma ihop.

Har även tömt buren så den blir tvättat och decinficerad imorgon. Tror inte jag hinner så långt att hon kan flytta in, målandet kommer nog att ta 1-2 dagar eller så. Men nästa helg kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar