måndag 17 augusti 2015

Så var det dax ingen då


Har precis kommit hem från nytt besök hos veterinären. Såg i lördags att Kassandra kliade sig ovanligt mycket och huden var lite irriterad. Så idag snabbade jag mig med jobbet och packade in henne och åkte till veterinären igen. Sista veckorna har jag ju varit där 1 gång i veckan nu.

Hade ju hoppats och trott det var samma hudparasiter som Thekla hade, för de har de ju alltid men reagerar på när de är sjuka och svaga. Tyvärr var det mycket värre. Hon har livmodersinflammation. Det måste man operera, det går inte bort helt med antibiotika. Man kan få bort det för ett par månader men det kommer alltid tillbaka. Men eftersom Kassandra har gjort en stor operation för lite mer än 2 veckor sedan vill han helst inte behöva göra en ny stor just nu.

Så vi provar en vecka med stark antibiotika. Om det hjälper "köper" vi oss ett par månader innan vi måste evtl operera (eller så kör man en vända till med medicin). Men skulle det vara samma om 1 vecka har vi inget val, då blir det en operation igen. Så håll tummarna medicin slår till!

Kassandra var som vanligt hur snäll som helst. Fick en stor spruta i nacken utan att säga pip. Både veterinären och hans fru var åter jätteförtjusta i henne. Åhhh det är ju den där jättesnälla sa de.

Lilla vän måtte du klara även denna pärs! Du är ju bara 1,5 år men redan så mycket skit. Du är värd att bli minst 3 år gammal! Så fin och så otroligt snäll.

Och igen måste jag väcka henne på mornarna. Stackare. Hon kommer hata mig :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar