lördag 15 augusti 2015

Natt på soffan

Vill man träffa Thekla får man ta till extrema åtgärder. Jag sov på soffan inatt. För den står precis bredvid hennes bur så då vaknar jag när hon hoppar ut på sin lekplats. Jag har två dagar irad väntat till 01.30 på henne utan att se henne (sist var en vecka sedan nästan!). Igår kväll kom hon ut 01.15. Vägde henne och gjorde veckans hälsocheck. Allt är super. Hon är bara en extrem (typ normal hamster :) ) nattuggla. Alla mina andra är ju senast vakna 22.00, vilket iof är mycket ovanligt men hos mig blir ju hon den onormala fast hon är normal :).

Jojo har även han tillbringat sin första natt på lekplatsen. Efter att ha tränat lite mer intensivt ett par dagar med några stunder på tidiga kvällen med mycket mutor så stoppade jag igår ut honom vid 01.30 och tog in honom 06.00. Han var riktigt aktiv! Och verkade gilla det. Yay! Det lönar sig att vara envis. Fast å andra sidan fick det mig att inse, jag behöver en lekplats till! Igår ville alla ut. Flo och Elvira fick nöja sig med ett par timmar så att Jojo kunde få komma ut. Får bli mitt projekt under semesterveckan om 2 veckor. Först klura ut var jag ska klämma in den (tror det får bli en ihopvikbar mellan soffan och Jojo/Fannys burar). Då kan jag plocka undan den dagtid om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar