måndag 24 augusti 2015

Pust

Idag har jag tömt och sanerat Kassandras bur och lekplats. Och eftersom hennes lekplats är hela mitt sovrum är det lite grejor... allt i keramik och glas har gått ett varv i diskmaskinen, allt av trä som går in i ugnen har varit där i 45 min i 100 grader och resten dvs golv, bur osv har jag torkat av med ättikvatten. Sen har jag fyllt upp hela buren igen med spån och satt tillbaka allt.

En mycket lycklig Kassandra fick slippa ur sjuksamlan idag. Hon har hatat den! Kassandra är en hamster med ett enormt rörelsebehov och fast hon från dag 1 efter operationen har fått vara ett par timmar på en liten provisorisk lekplats i vardagsrummet (så jag haft koll på henne) har det inte varit tillräckligt.

Sen har jag även byggt upp dvärghamstrarnas lekplats igen då Fanny älskar att vara på äventyr. Jag hoppas även att Jojo ska få lite fart under tassarna nu när en tjej besökt den före honom. Annars går han ett varv eller två och går sedan direkt och lägger sig och sover. Suck liksom! Han har i alla fall sen hon kom i lördags sprungit mer i sitt hjul....haha. Det är ju så att dvärghamstrar inte reagerar på guldhamstar och omvänt. Så att han varit ensam kille bland 6 andra tjejer har han inte märkt. Och Charlotte bodde ju i Pax-ombyggnaden på andra sidan rummet. Fanny har flyttat in i buren under honom.

Utöver det har jag grävt fram Fluffis, då damen inte behagat visa sig sen i tisdags och inte ätit sen i torsdags. Och det är inte lite jobb i 200x60 cm och 30 cm djupt spån. Men hon verkade må bra. Hon ville bara visa nosen, är ju nyfiken och kom nosandes ur en gång men ville inte komma så långt fram att jag fick upp henne.

Sen har jag jobbat mellan 16.30 och 22.00 också. Nu ska jag krascha i soffan ett tag innan jag släpar mig till sängen. Men vill vänta lite, vore trevligt om Fluff kanske tänkte komma upp ett tag så jag får checka igenom henne.

Imorgon kommer bilder på Fanny på nya lekplatsen och bilder från Kassandras. Har flyttat om lite där, bland annat dragit fram buren så jag slipper ligga dubbelvikt under Flos för att kunna göra rent boet (fast nu verkar hon ju flyttat ut och bor i min garderob istället. Få se om det fortsätter så).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar