fredag 21 augusti 2015

Kassandras andra op

Även den andra operationen gick bra och hon är hemma. Det är en större op, då det är en bukop och tumören var ju "bara" nått under huden, förklarade veterinären. Så hon kommer nog vara mer påverkad sa han. Det var ju bara det att den detaljen har ingen talat om för Kassandra. Sen vi kom hem (2 timmar sen) måste jag sitta bredvid och hålla koll.

Hon vägrar sova. Och springer runt men då hon fortfarande är full från narkosen ramlar hon omkull på sidan och ligger där som en strandad val, för hon kan inte vrida tillbaka sig själv utan jag får då välta tillbaka henne. Hon har ätit och druckit flera gånger, det är skönt, då lär jag slippa tvångsmata henne. Hon har tvättat sig och naturligtvis även kollat vad det är för stygn hon har på magen. Måtte hon låta dom vara ifred.

Men om hon inte snart blir trött blir det en lång natt.......

Har semester i helgen då vi imorgon har årsmöte i hamsterföreningen så jag behöver inte gå upp allt för tidigt som tur är.

Här en liten film från inatt. Mellan 01.30 och 03.00 höll hon igång för fullt. Sova, vad är det? Jag hör henne aldrig annars men när hon gnager vaknar jag direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar