måndag 31 oktober 2016

Katastrof bakslag

Väntade och väntade på Yoda men han kom aldrig så kl 02.00 (vilket ju då är 03.00 för honom) så gick jag börja gräva. Grävde där jag trodde han låg, då det såg ut som en gång ner. Men visade sig han låg 1,5 meter därifrån. Som tur är (eller egentligen är det bedrövligt) så är han ju så rädd så när han hörde jag började gräva kom han som skjuten ur spånet.

I full panik sprang han sen runt i buren tills jag lyckades hålla hamstertaxin (en plastburk jag alltid väger dom i) framför nosen på honom. Vanligen sitter han still i den men nu ville han bara fly ur den. Fick ut honom på lekplatsen i alla fall och efter många försök fick jag till slut ett tillräckligt bra grepp för att kunna ge honom medicinen. Skit också! Det lilla förtroende han fått för människor är väl helt borta. Stackarn. Men jag vågade inte låta bli att ge honom för då skulle han blivit utan medicin i 1,5 dygn.

Stängde för buren så nu måste han tyvärr bara vara ute tills kuren är över. I morse gick det hyfsat bra ändå, inte så lugnt och fint som innan men han låg kvar i huset och sprang inte runt i panik i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar