söndag 9 oktober 2016

3 upp och 1 ner

Har vägt gänget idag (Sammy och Louis fattas än).

Av mina fyra viktkandidater så har tre lagt på sig bra. Yoda och Flixx har gått upp 2 gram, Fanny till och med 3 gram. Men Messi han har tappat 2 gram istället. Och då har alla fyra mycket bra ätit sin extra kaloririka mat.

Jag hoppas att det beror på stress hos Messi då han varje dag fått medicin i munnen och på kroppen. Men huden är bättre och på öronen kan jag inte se några tecken alls på svamp nu. Så idag fick han bara medicin i munnen (den är stärkande för allmäntillståndet) för den tar han enkelt. Det han inte gillat är att bli blöt (den andra medicinen får han 3 droppar på kroppen och så ska de masseras in). Ger honom de varannan dag nu ett tag och ser hur vikten går. Kommer väga honom varje dag och går han ner mer får det bli ett besök hos Dr Pabst nästa vecka. Jag hoppas han lägger på sig, jag har hur mycket som helst att göra på jobbet nästa vecka och kommer få svårt få ledigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar