söndag 30 oktober 2016

Stackars Yoda

Han har växlat varannan dag mellan att sova ute och sova inne men fick visst nog och igår natt (idag alltså) har han grävt ner sig i spånet. Så imorse hoppade jag över medicingivan då jag inte vill gräva fram honom i onödan. Vet inte var i den gigantiska buren han sover heller. Så ikväll (natt om jag har otur) ska jag vänta ut honom och sen måste jag tyvärr stänga för så han bara kan vara ute tills han fått klart sin medicin. Men det är bättre än att stoppa honom i en liten Samla-låda hur som helst.

Ute har han dessutom ett hus, tre gömställen, hjul och en massa korkrör samt sin mat osv så det enda han saknar är egentligen att kunna gräva och det gör han inte normalt, bara när han vill gömma sig för mig. Annars går det bra att ge medicinen, ibland tar han sprutan nästan frivilligt i munnen men ibland måste jag ta ut honom ur boet också. Men han har varit snäll alla gånger. Trodde det skulle vara betydligt värre att ge honom medicin två gånger om dagen eftersom han är så rädd och osäker gentemot människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar