lördag 5 november 2016

Äntligen!

Tycker (nog) både Yoda och jag! Ikväll var det sista slutten antibiotika kvar så från imorgon får den lille mannen sova ifred. Inte nog med att han två gånger om dagen fått lov att möta människor som vill ge honom medicin. Visserligen god medicin och han har faktiskt nu mot slutet lugnt legat kvar i boet och frivilligt tagit sprutan i munnen men dessutom har han fått lov bli väckt två gånger om dagen (eftersom han inte frivilligt går ut så länge han hör att jag är vaken). Dessutom har jag nu åter öppnat upp också så han kan få gå in om han vill, för nu får han gräva ner sig så mycket han vill! :)

Men förutom en katastrofgång när han hade grävt ner sig i spånet och fick panik när jag grävde fram honom så har det gått över förväntan. Jag hade förväntat mig betydligt mer panik, kanske lite bitförsök men hur rädd han än blir så har han aldrig försvarat sig med bett. Guldstjärna!

Håller på med vägning. Väntar på att Messi och Sammy ska vakna (de brukar vakna mellan 00-01) och så får vi se om Louis har en dag då han gräver i spånet eller en dag då han kommer upp och vill ut. Det varierar lite nämligen efter vilket humör han är på den lille skiten.

Har även rengjort kisshörnen, gett dom nytt toapapper (att boa med) och klippt klorna på Flixx. Effektiv dag. Ohamstrigt har jag nämligen även hjälp Hanna att flytta hela dagen från 9 till 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar