söndag 13 november 2016

Vägning

Lördagar är vägning, kontroll och rengöring av kisshörnen i sovnesten. Något som går bra hos alla utom Yoda och Sammy. Alltså man får lov att väcka dom vilket inte är kul men de bara vägrar komma ut så länge de hör mig. Sen går kontrollen sådär. Yoda kan man lite försiktigt kolla igenom och speciellt efter hans medicinkur. Sammy däremot han kämpar emot och är väldigt rädd. Så försöker kolla honom optiskt och så får vi öva på mer. Vilket då är svårt då han först kommer ut när jag släcker lyset. Han bor ju i mitt sovrum så jag hör honom :)

I alla fall så blev alla vägda igår kväll/natt.

Roborowski

Flixx  26g  -1g

Dsungare

Fanny  46g  -1g

Hybrider

Uffe  68g  +3g
Nils  49g  -3g
Louis 51g  +-0g

Guldhamster

Fernando  185g  +11g. Han hade ju tappat sist och har sedan dess också fått päppelbrei men tror jag kan dra ner på hans rätt rejält ;)
Messi  126g  +2g
Yoda  138g  +2g
Sammy  153g  -3g

Päppelbrei just nu får Nils, Messi, Flixx, Fanny och Yoda. Och så har Fernando fått då. Yoda och Messi fick när de var sjuka och nu börjar de nå tillbaka till sin "gamla" vikt, dvs den de hade innan de blev dåliga så de ska snart få först varannan dag och sen indraget. Nils, Fanny och Flixx får för att de är gamla och behöver lite extra hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar