måndag 18 juli 2016

Vet check på Jojo

Skulle ju egentligen bara hämta mer medicin men tog med mig Jojo också. Såg imorse att tumören på sidan hade växt rätt bra (på bara 1,5 dygn) så tyckte det var lika bra veterinären kollade på det. Hon tyckte inte det var dags att ta bort honom än. Han är pigg, aktiv, springer i hjulet och äter bra. Sen är han lite mindre aktiv än förr och lite mer stelbent men man får komma ihåg han är runt 2 år också. Ingen vet ju när han är född men man har uppskattat till eventuellt i augusti 2014. Så han är inte bara "sjuk" utan även gammal och då blir man lite stelare och långsammare. Sen har Jojo aldrig varit någon sportkanon. Lite lagom rörelse har alltid varit hans devis.

Blir åter förvånad över priserna. För kontrollen (som iof var snabbt gjord men ändå) och en flaska medicin 7,97 Euro!!

Skönt få bekräftat det jag också tycker, jag vill inte bli "hemmablind" och ha kvar honom för länge bara för att han är en riktigt favorit hos mig också.

När vi kom hem fick han tänderna kortade och klorna klippta så just idag tror jag inte jag ligger på plus hos honom trots en massa godis....

Här kommer en del bilder från helgen på gammelgubben :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar