tisdag 26 juli 2016

Vägning vecka 29

Denna gång är alla vägda. Även om jag nästan gav upp om Yoda. Väntade på honom till 03.15 inatt utan att se honom alls. Så gick och la mig men vaknade till vid 04.30 och måste på toa. Då kollade jag om han var vaken och det var den lille skiten så han blev vägd! Var på tiden han är inte vägd på 3 veckor.

Vi börjar med den minsta först, lilla Flixx väger 30 gram, det är samma som sist.

Sen lilla Fanny, hon håller också vikten så här i bikinisäsongstider, 42 gram.

Mitt hybriden killgäng väger så här: Jojo 79 gram det är -3 gram sen sist, helt okej. Nils har tappat 1 gram och väger nu 72 gram. Uffe har gått upp 6 gram, han hade tappat lite mycket sist på en gång så han har fått extra mat ett tag och jag har nog gett liiite för mycket. 68 gram väger han nu. Från nu får han bara sin vanliga mat alltså. Ungtuppen Louis har gått upp 3 gram men han växer ju så det är okej, 57 gram väger han.

Bland guldhamstrarna är Messi den lilla, han väger sedan månader mellan 123-124 gram och går inte upp mer trots extra mat. Han är nog en liten hamster helt enkelt. Fernando är störst, han väger 181 gram nu det är +3 gram sen sist. Till sist Yoda som gått upp hela 7 gram men som sagt då har jag inte lyckas väga honom på 3 veckor så även om det är mycket så är det utspritt på 3 veckor helt okej. 148 gram vägde han tidigt imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar