söndag 8 maj 2016

Messi och Uffe har bytt rum

Pga mitt eventuellt (troligt) giftiga golv i sovrummet har Uffe och Messi flyttat in i vardagsrummet. Det fanns egentligen inte alls plats för deras burar där men genom att ha flyttat ut 2 bokhyllor och en kista så lyckades jag klämma in dom. Man får akta när man går i dörröppningen bara så man inte slår huvudet eller axeln i kanten på akvariet Uffe bor i.

Men jag hoppas ju det ska vara högst tillfälligt även om jag just nu känner att nääää, de får fan bo kvar där. Det var hur jobbigt som helst att tömma allt, baxa bord, terrarie och akvarium till vardagsrummet. Ställa ihop allt igen och fylla i allt strö. Så här ser det ut nu (taget innan jag byggt uteplatsen under deras burar). Ser för djäkligt fult ut men vad gör man?!




Det har varit dåligt med nya kort här också på slutet. Jag har nämligen pga datorhaveri (på min "nya" har strömkontakten slutat fungera och det är typ som vanligt dyrare att laga än att köpa en ny) så jag surfar på en "stenålders" dator från anno början 2000-talet så den har ingen kortläsare. Innebär jag måste hitta kamerasladdarna annars får jag inte in bilderna från kameran i datorn. Jag har inte en susning om var de ligger. Användes ju sist för typ 5 år sedan......

Och foton från mobilen blir sällan bra när det är mörkt och det är ju då hamstrarna är vakna. Men jag ska göra en insats och se om jag kan hitta sladdarna. Måste röja ur skrubben hur som helst och där någonstans bör de ligga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar