torsdag 5 maj 2016

FLO 5.4.2015 - 5.5.2016



Förlorade Flo hastigt och oväntat inatt. Jag skrev ju igår att vid vägning hade hon lagt på sig mycket. Vilket för Flo inte är ovanligt. Hon växlar ju ofta mellan lugnare och vildare perioder och vikten går då också upp och ner. Hon har även de sista dagarna varit rätt lugn men inte ovanligt lugn. Hon har sprungit i hjulet och ätit som vanligt men inte hittat på några katastrofer.

Igår kom hon inte ut i vanlig tid så jag tittade till henne och hittade henne sittandes i ett hörn med tjock mage och reagerade slött när jag pratade med henne. När jag ville ta ut henne klapprade hon med tänderna åt mig och det gör hon aldrig annars.

Så det var bara att boka en Cambrio bil och åka iväg till djurkliniken med jour dygnet runt. Var där vid 1-tiden och fick vänta lite, var några före.

Veterinären konstaderade vad jag själv märkt och trott att hon måste ha en eller flera tumörer i magen. Jag tackade nej till ultraljud, är inte interssant att veta i vilket organ den eller de satt då det inte gick att operera och hon hade det så svårt med andning och var trots ökad vikt smal över ryggen (trots normalt ätande). Så vi beslutade om att ta bort henne. Det var inte ett alternativ att göra så som med Jojo att låta henne få smärtstillande då hon redan var så dålig. Jojo är ju helt normal förutom sin tumör, Flo var det inte.

Flo är den tredje hamstern som ett par veckor efter att de fått flytta in i mitt sovrum för att få mer plats blir sjuk och måste alldeles för ung tas bort. Det kan vara tillfälligheter och otur men efter att jag fått höra att mitt golv där inne kanske är giftigt vet jag inte längre vad jag ska tro. Nu kommer jag ta ut Uffe och Messi därifrån och ställa dom i vardagsrummet (flyttar in en del bokhyllor i sovrummet) och själv tänker jag sova på soffan tills jag vet säkert (eller flyttar). Dumt att chansa med fler liv liksom!

Och jag är så ledsen att jag istället för att göra något bra för mina små pälsmonster har jag kanske istället sett till att de alldeles för tidigt har fått avsluta sina liv :(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar