söndag 22 maj 2016

Louis

Idag har jag varit i Osnabrück hos Kerstin från Hamsterhjälpen och hämtat Louis. Han var tänkt att vara efterträdare åt Jojo och alltså bokad sedan länge. Sen blir det inte alltid som man tänkt sig och nu är Louis här och så även Jojo då det överraskande och oväntat blev Flo som lämnade mig för ett tag sedan.

Louis har alltså varit bokad länge men jag kunde hämta honom först nu då Anja som också bor i Bremen (hon jag köpte akvarien av) skulle dit idag och även hon hämtade en hamster så då fick jag skjuts.

Louis är född hos Kerstin 12.2.16 då hans mamma kom dit dräktig. Louis är handikappad då han saknar höger bakben, Om han är född så eller om hans mamma Leia råkade bita av det när han var lite vet vi inte. Hamsterbebisar kommer ju först ut ur boet efter ca 3-4 veckor och då hade han bara tre ben. Men han klarar sig bra, han vet ju inte om något annat. Han kan både klättra, springa i hjulet och uppför sig som vilken 4-bening som helst.

Här kommer lite foton (som ni kanske ser på kvaliten på korten har jag hittat kamerasladdarna! Kommer mer kort på de andra imorgon) och en film:












Här tittar han fram i transportboxen och undrar vem som väcker honom! Men vi var ju hemma och han var tvungen gå in i sin bur :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar