onsdag 29 juli 2015

Kassandras operation

Jag lämnade henne vid 17 tiden och hämtade upp henne vid 20-tiden.
Operationen har gått bra men det var en jättestor, väldigt blodfylld snabbväxande tumör. Han hade inte kunnat skära bort den med vanlig kirurgkniv utan pga att den var så blodfylld hade han fått använda en elektriskt som samtidigt gör att blodkärlen "smälter" ihop. Och kommer den fort tillbaka är det inget mer att göra. En andra op av den här sorten kan man inte göra.

Hon ska ha antibiotika 2 gånger om dagen och smärtstillande 1 gång (det bara i 2 dagar). Om 2 veckor ska stygnen tas och då kommer han kolla om han kan se någon ny tumör. Så det är ju inte slut på att oroa sig. Men skulle det bli så är jag i alla fall förberedd och vet jag har gjort allt för henne. Så nu kommer hon att skämmas bort nått enormt (hon var ju inte aaaaaallls bortskämt innan, nej då!!! hahaha).

Har lämnat henne ifred resten av kvällen men ska ta ett kort imorgon så får ni se hur han sytt och hur det ser ut. En himla tur att man har hittat (tack Annika!!) en sån kunnig veterinär som dessutom är bra på mikrokirurgi!

Det hela gick på 80 Euro. Gav honom också 20 Euro i dricks. Han har extra kommit tidigare idag och trixat så jag skulle hinna jobba mellan. Dessutom frågade han när jag hämtade henne om jag hunnit med jobbet och om det gått bra. Men ska vara rädd om så snälla veterinärer. Jag ville ge nått och när jag inte alls vet vad han gillar fick det bli lite extra betalt. Han blev glad i alla fall och väldigt förvånad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar