tisdag 21 juli 2015

Håll tummarna för lilla Charlotte

Suddig bild från nyss
På torsdag har vi en tid för op. Men han vill först titta på henne för att kolla om hon är fit nog för att klara en op. Annars finns inte stå mycket att göra. Man kan medicinera men det läker aldrig en GBE (som förkortningen är på tyska) men kan hålla det i schack. Men då ska hon också ha livskvalite. Aldrig att jag ska hålla på att väcka henne hela tiden och hon resten av tiden bara ligger i boet. Annars måste hon tas bort.

Det positiva är att hon alldeles nyss kom upp av sig sjäv så jag slapp väcka henne. Däremot hade hon ingen lust att äta men då hade hon ju precis fått två sprutor medicin i munnen. Hon larvade i alla fall omkring på bordet och i mitt knä med bra fart. Fast sen när jag stoppade tillbaka henne i buren försvann hon under ner i boet igen. Men matskålen står nu precis vid ingången. Jag hoppas hon äter lite inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar