söndag 19 april 2015

Omväxling förnöjer

Igår var alla vaken relativt tidigt (ja inte Musen då) så jag flyttade om de lite på lekplatserna. På så sätt får de se och lukta lite nytt och det blir spännande och de har fullt upp med att doftmarkera.

Jeanette provar Theklas lekplats
Vem bor där? Får jag komma in?
Kassandra fick vara en stund på stora lekplatsen där Fluffet och Jojo och även Thekla är ibland. Fluffet fick låna Theklas plats. Thekla vaknade lite senare än de första två så när hon vaknade fick Kassandra gå tillbaka till sig och Thekla fick vara på den stora platsen. När jag gick och la mig stoppade jag tillbaka Thekla på sin plats då hon ju då även har tillgång till sin bur och Fluffet fick ta plats på den stora lekplatsen.

Alla hade fullt upp kan jag säga. Kassandra blev så stimulerad att hon inte gjorde några randaler alls inatt :).

Felix min söta lilla robo kom och satt sig i handen och åt sin pinjekärna. Men man får inte röra sig en enda millimeter då sticker han direkt.

Felix den modige!
Jojo var inte så intresserad av att komma ut så han fick vara kvar i sin bur. Jag måste se till att bygga upp min dvärglekplats igen. Tog bort den när lilla Musen blev till en fantomhamster.

Har han inte fina färger!

Jojo

Lilla Musen däremot har varit riktigt duktig idag! Imorse var hon vaken vid 5-tiden när jag klev upp och kom upp i handen och fick sin godisbit. Men allra roligast var att hon mitt på dagen idag var vaken och sökte frön i spånet sådär normalt som hon gjort innan hon helt plötslig fick fantommodus. Var mer än 10 min ute i alla fall och stack inte iväg fast jag pratade med henne. Hoppas det håller i sig och hennes fantomfas är över!

Charlotte letar frön





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar