torsdag 23 april 2015

IKEA

Näst efter ett par internetshopar för hamstrar så måste IKEA hamna som en hamsterägares bästa vän. Det finns så många saker som jag vet nästan alla hamsterägare har i sin ägo. Jag gjck en runda i min lägenhet och det här är vad jag hittade:

Först PAX Garderobsserie. Vet jättemånga som köper dessa PAX-element och bygger om dom. Mitt bygge ser ut så här:


Nästa sak som alla har är dessa bonbonglas Förvar:

Jag har även småburkarna Rajtan som jag förvarar pinjekärnor, solroskärnor mm i (hamstern ingår inte ;) )

Nästa grej som finns i nästan alla hamsterhem är tidskriftsamlaren Knuff

Ljushållarna Glimma (som säljs i 12-pack) är också en storsäljare: 

Jag har också dessa, de verkar dock ha utgått ur sortimentet, jag köpte de när det var utförsäljning så det kan nog vara så:

Jag har även söta Drömlik

Kökshållaren Asker har också utgått och det är synd! Vet många som saknar den. Fanns i 2 storlekar den stora passar till guldhamstrar och den lilla var super till dvärghamstarna.

Ungsformen Smarta (andra väljer Mixtur som är i glas) är perfekt som sandbad:

Sen bygger många om vitrinskåpet Detolf till de minsta hamstrarna roborowskis. Jag har dock ingen, jag tycker den är för liten. Min robo huserar på 215x60 cm. Så det har jag ingen egen bild på men en länk om ni vill se hur det kan se ut här ni här: Detolf ombygge

Så det är inte bara i hästvärlden IKEA är rätt ledande (deras blåa påse måste vara den mest använda höpåsen i Europa!)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar