onsdag 29 april 2015

Måste jag gräva ikväll?

Var hundvakt åt Luna i söndags och måndags. Söndags var helt okej men tyvärr hade hon skällt i fyra timmar på måndag förmiddag. Och det hade mina stackars hamster fått lov att lyssna på. Nu hade väl alla borrat ner sig djupt i spånet och fällt ihop öronen hoppas jag men ändå. Hundskrälle! Hon är van att lämnas själv så det var inte att förutse.

I förrgår var alla vakna i normal tid och uppförde sig normalt utom Thekla och Fluffet. Det oroade mig inte så mycket, Thekla kliver ibland upp så sent jag missar henne och även Fluff väljer ibland att stanna i sina gångar i spånet. Thekla hade dessutom ätit såg jag igår morse, Fluff däremot inte.

Igår kom Thekla upp vid midnatt och var rätt misstänksam men när jag pratade med henne och tog ut henne på den stora lekplatsen var hon normal. Men Fluff har inte visat sig. Hon har dessutom inte ätit på 2 dagar. Inte bra. Hörde henne iof både i förrgår och igår när hon grävde runt i spånet. Men att hon inte rört maten på 2 dagar är inte så bra så om hon inte visar sig ikväll får jag gräva fram henne och kolla. Inte lätt när man har 2 meter långt, 60 cm brett och 30 cm djupt att leta på. Ibland äter hon varannan dag och hon har säkert hamstrat frön där under men 3 dagar utan att hon äter eller jag ser henne går bara inte. Så i värsta fall får jag gräva ikväll.

Kassandra fick leka på den stora lekplatsen igår kväll under tiden jag kollade på pokalfotboll. Det är bra för en trött Kassandra är en lugn Kassandra och på så sätt får jag sova ifred :). Det är ju mycket att märka och undersöka när man inte varit där på länge och under tiden har flera andra hamstrar varit där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar