måndag 20 april 2015

Hoppsan!

Felix är en hon!

Enda sedan jag hämtade honom (måste lära mig säga henne) har jag väntat på att Annika (som är en erfaren hamsterexpert här i Bremen som också har ett Pflegestelle) ska kunna komma och kolla om han är en han. De som hade honom förut kunde ju inget liksom och roborowskis är så små och snabba att jag inte vågat och kunnat ge mig på att kolla själv.

Igår fick jag se att Charlotte har får långa klor på framtassarna så idag frågade jag Annika om hon hade tid att komma förbi och hjälpa mig klippa de. Och hon kunde idag så när hon var här kollade hon ju även Felix. Vi gjorde också ett diabetestest på Charlotte då viktförändringar, ändrad personlighet och mycket klotillväxt är en del av tecknen vid diabetes. Men det var negativt! Så förmodligen är hennes tecken bara ålderstecken. Hon blir ju 2 år i juni.

Nu måste jag komma på ett nytt passande namn på Felix. Eller så får hon heta Felix ändå. Får se. det brukar lösa sig. Annars var ju ett av namnförslagen på listan både när jag döpte Jojo och Felix även Nicky (efter fotbollsspelaren Niclas Füllkrug). Nicky passar ju på en tjej med. Ett annat förslag är att byta namn bara på Jojo och Felix då även Jojo kan vara ett tjejnamn. Men näää, Jojo är en Jojo helt enkelt (och även han döpt efter en fotbollsspelare Johannes Wurtz). Felix var ju döpt efter Felix Wiedwald (fotbollsspelare han med så klart) :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar