måndag 20 april 2015

Hjulens Rolls Royce

Idag kom ett paket med 2 st 40 diameters trähjul från Rodipet. Det är hjulens Rolls Royce! Så nu har alla mina guldhamstrar de största hjulen som finns. Iof var för Thekla och Fluffet de 27 cm från Woodent Wheel inte för små men precis som med burar går jag efter devisen, för stort kan det inte bli! Kassandra har ju ett sedan länge och hon behöver den storleken också.

Har länge hållt utkik efter begagnade hjul då de är rätt svindyra nya. Ca 500 spänn styck i svenska kronor och nu hittade jag 2 st hos samma tjej. Tur ska man ha. Dessutom för halva nypriset och de är knappt använda, ser båda helt nya ut.

Nu ska bara mina tre minisar också någon gång få trähjul. Men för de räcker det med 32 cm för dvärgarna och 25 cm för robon och de finns oftare att hitta.

Trähjulen har kullager vilket också gör dom näst intill ljudlösa. Lite synd bara, för alla andra hjul låter lite olika så jag kan ligga i sängen i sovrummet och höra vilka som är vakna och springer inne i vardagsrummet. Men det blir det slut på när alla fått kullager hjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar