fredag 20 februari 2015

Utmanövrerad av en hamster

Jag är inte smartare än Kassandra. Bara att inse. Trodde jag hade hamstersäkrat min säng totalt så hon kan springa runt där. Jovisst. Kassandra hittar alla kryphål. I ena hörnet vid sänggaveln längst upp var ett litet litet hål. Och jag tänkte där kommer hon inte mellan och varför skulle hon liksom?

Jo, därför att sängen kan Kassandra nu, Kassandra vill upptäcka världen! Så hon sätter målmedvetet fart dit, med ryggen mot väggen och huvudet neråt GLIDER hon nerför sängbenet och så var hon fri under sängen. Skitkul tyckte Kassandra. Mindre kul tyckte jag. Nu är hon ju så tam att det är bara att ropa på henne och fånga in henne. Sen hämnades hon genom att gnaga på mattan halva natten och hålla mig vaken. Så idag åker mattjävlen ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar