torsdag 5 februari 2015

Bygget löper på bra

Effektiv dag. Jobbat förmiddag, sen byggt vidare på del 2, del 1 är nästan klar. Fattas några lister bara och glasdörrarna :). Sen iväg till gymmet.
Del 1 nästan färdig! 

På vägen hem var jag först in på IKEA och köpte en till led-ljus slinga. Sen till mataffären och plockade ihop en sallad, hade ingen lust ställa mig och laga mat. Efter det till Toom (byggaffären) och köpa en burk med lack och så fick jag lov köpa en alu-list till. Funderade på om det skulle bli svårt att få hem 2,5 meter list men det gick fin-fint på cykeln!

Jag tyckte bara vitt var så tråkigt så när jag hittade ett presentpapper med fyrklöver och nyckelpigor på (betyder här i Tyskland att man har tur, eller de ger tur, tyckte det passade till en hög med nödhamstrar) så köpte jag det. Har först limmat det sen lackat över. Syns dåligt på bilden vad det är såg jag. Öppningarna till vänster är för att det på del 2 blir motsvarande öppningar fast till höger då och så skruvar jag ihop båda delarna. Till vänster är det också öppningar med nät för att få in luft.

När jag cyklade hem började jag fundera på dessa led-slingor. De kostar 40 Euro styck på IKEA och jag behöver 3 st, för de är på bara 1 m. Tänkte måste finnas billigare. Så hem och kolla på ebay och hittade en 5 m slinga för 30 Euro. Så beställde den snabbt. På fredag när jag ska till gymmet igen, åker jag in på IKEA och lämnar tillbaka led-slingorna. Sparar 90 Euro på det! Led-ljusen ska sitta i buren och lysa rött. Hamstrar bryr sig nämligen inte om rött ljus utan tror det är mörkt då. De är ju oftast vakna tidigare men kommer fram först när jag släcker ljuset. Sen när de är framme får jag tända igen för att kunna släppa ut dom på lekplatsen tex. Med det röda ljuset hoppas jag också de ska kliva upp lite tidigare. Blir jobbigt vid sommartiden annars, då kommer de komma upp först mellan 00-01.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar