onsdag 25 februari 2015

Det går vidare

jag är fortfarande väldigt ledsen över att lilla Wonder inte fick leva längre än 4 månader och jag bara hade henne i drygt 4 veckor. Men livet går vidare.

Jag ser fram emot 8 mars då jag välkomnar Jeanette hit. Hon kommer ta över Wonders bur och få lyckan att få en egen ägare. Det finns så många nödhamstrar som behöver hjälp och jag vill inte ha en bur tom.

Jeanette är en teddyhamster (det är en långhårig guldhamster, även om honorna inte har så lång päls, de är mest bara lite mer fluffiga) och har färgen golden. Hon är född 13 september 2014 och kommer även hon från Claudias PS in Lengerisch.

Det blir först 8 mars för då träffas alla PS i Hannover och Claudia tar med henne dit, sen tar Annika med sig henne från Hannover till mig i Bremen. Jag har lagt ut så mycket pengar på burbygge och 2 veterinärbesök för Wonder i måndags så det blir för dyrt att hyra en bil bara för att hämta henne tidigare. Och så längre är det ju inte till 8 mars heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar