söndag 10 september 2017

Uppdatering!

Så här kommer den utlovade uppdateringen. Tar det hamster för hamster:

Louis - allt är bra med Louis. Ser honom ett par gånger i veckan och då går han gärna ut.

Fernando - har sitt öga som ställer till det. Inget hjälper riktigt och operera är han för gammal för (2,5 år troligen). Nu kör jag med salva men varannan dag och hittills är det det som hjälper bäst men bra är det inte. Sen märks åldern på honom men han är förutom ögat frisk och äter bra även om han är stel och sover mer än förut.

Yoda - Sorgebarnet som för 4,5 veckor sedan bröt benet! Hur det gått till vet jag inte. Även knäet var trasigt så vi tror han fastnat i något och dragit sig lös. Han sitter nu (i 1,5 vecka till) i en Samla låda för att inte gå för mycket på benet innan det läkt ihop. Sen får han komma tillbaka i sin bur men utan hjul att springa i och allt ska vara så nära botten (ströet) som möjligt. Lite får han klättra när det är läkt men inte mycket. Det har läkt fint men lite snett så han går på ena sidan av foten på det benet. Så jag kommer troligen få klippa klorna där ofta då de inte slits på samma sätt.

Sammy - Allt är bra med Sammy och som alltid kommer han fram först när jag gått och lagt mig och släckt ljuset (han bor i mitt sovrum).

Colin - Har gått från jätterädd till att komma rusande när han ser mig och vill UT UT UT. Fast han går lika gärna in efter ett par timmar. Och han bara ÄLSKAR brei. Nu rör han så mycket på sig och ät en nätt typ så han får lite extra energi i form av malda hasselnötter utblandat i barnmat. Så får även seniorerna Fernando, Sammy och Yoda samt Hanno som behöver lägga på sig.

Oonagh - Snäll hamsterdam som gärna vill ut 1 timme varje kväll. Men efter 1 timme är hon rätt nöjd. Roar sig med att gräva om i buren varje natt så jag får gräva fram hennes hjul och en våg med spån kommer emot mig varje gång jag öppnar glasdörrarna.

Lacky - Min lilla Robo som är en typisk robo så jag ser henne bara väldigt sent i hjulet innan hon upptäcker mig och sticker och gömmer sig.

Luna - Har lugnat ner sig betydligt! Det är till och med så att hon ibland inte VILL gå ut. Händer inte ofta men någon gång i månaden. Från omöjlig randal, fast förstör och försöker rymma ur uteplatsen och möblerar om buren gör hon fortfarande, till mer normal hamsterdam. De är jobbigare helt enkelt.

Hanno - pytteliten (runt 80 gram bara) hamsterkille. Går upp sent men om vi träffar på varandra då vill han gärna ut en stund. Älskar bananchips och eftersom han gärna får lägga på sig får han måååånga sådana också.

Ska försöka fota dom lite någon kväll så ni får lite nya bilder!

Sen till det tråkiga. Pga bråk och bristen på nya ställen så har Hamsterhjälpen Nord lagt ner sin förening. Så hur det blir framöver och varifrån jag ska få mina hamstrar vet jag inte. Det finns iof en Hamsterhilfe NRW (mitten av Tyskland) men det är mycket längre bort och de har lite andra (krångligare enligt mig) regler. Sen finns Hamster i nöd som jag fick min älskade Jojo ifrån men de finns i sydtyskland. Inte omöjligt men krångligare där med att få hit en hamster till nordtyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar