lördag 23 september 2017

Päppelsucce!

Jag har ju tre andra sorgefall. Inte så att de är sjuka men de trots att de äter så tappar de sakta men säkert vikt.

Fernando är ju minst 2,5 år så där är det naturligt. Han tappar muskelmassa bl a. Men sen har vi Yoda som först under sin konvalecent faktiskt la på sig vikt men nu tappar igen och så lilla Hanno som alltid vägt som en tjock dvärghamster fast han är en guldhamster är nu nere på en normal dvärghamstervikt. Min Louis (som iof är en stor dvärg) väger mer!

Alla tre har så klart fått päppelbrei (barnmat + malda hasselnötter) och även ätit det men på slutet har det väl blivit lite långtråkigt kanske för de har ätit mindre av det. Finns ju inte så många sorter man kan välja bland (palsternacka, pumpa, morot och höns är det som går).

Så jag sökte på nätet och hittade en lista på saker man kan prova och jag provade nu på kvällen med äggröra! Visserligen peppat med 7-korns barnmat och malda hasselnötter men jäklar vad de åt alla tre! Så nu hoppas jag nyhetensbehag håller i sig ett par dagar. Vore så skönt om det vända och de gick UPP istället.

OBS! Går er hamster ner utan orsak så är ett veterinärbesök prio 1, inte för jag vet om det finns kunniga hamsterveterinärer i Sverige. Jag har tur som har hittat två här i Bremen. Inte alla städer har det liksom. Av mina så har två varit hos veterinären och det finns ingen sjukdom bakom och Hanno har alltid varit liten + att han är hela 1,5 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar