fredag 15 september 2017

En till fotad + video

Woop woop. Hanno fotad idag. Han vaknade i tid och ville ut. Sen har jag filmat de som var ute dvs Oonagh (som flyttade till en annan bur idag mer om det nedan), Luna, Colin och Hanno.

Om jag hinner (jobbar bara kväll men måste åka och få nytt kk och meldebescheinigung då de snott min plånbok och det kan ta allt från 1 timme till 5 timmar) så ska jag lägga upp film och lite kort imorgon. Annars i helgen.

Som sagt kommer Oonagh och Yoda att få byta bur. Man ska "aldrig" sätta hamstrar mindre men pga Yodas benbrott har jag inget val. Han gräver ner sig och ska jag regelbundet gräva fram honom från 200x60 cm och 30 cm djup är det stressigt för honom. Har gjort det ibland då han skulle till veterinär och det slutar alltid med att han springer stressat omkring. Ska han inte göra med sitt ben. Och då det läkt så han går på sidan måste det kollas helst varje dag men minst varannan i alla fall. Och jag kan inte sänka spåndjupet i hans bur till 15 cm då det är två sektioner som är ihopbyggda och mellanrummet är högre än 15 cm (närmare bestämt 25 cm). Då skulle jag få lov att bygga en bro eller något och det ska han inte heller klättra runt på och vore en katastrof om han ramlar ner och höjden är 10 cm. Så han får flytta in i 150x60 cm då Oonaghs fd bur utan problem kan ha "bara" 15 cm ströhöjd utan problem då den är i ett styck och allt kan inredas i bottennivå. Ibland har man inget val. Han är dessutom så lugn nu och gammal så jag tror inte han kommer misstycka. Och Oonagh är jätteförtjust i sin nya med tillgång till uteplatsen när hon vill. Hon har sprungit in och ut hela kvällen :)

Ska fixa den buren imorgon eller i helgen. Han får flytta ur samlan först på torsdag då har det gått 6 veckor och benet ska vara helt läkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar