torsdag 11 februari 2016

Jojo är sjuk :(

Märkte det direkt när han kom upp idag. Flankenandas och det piper ur näsan. Slängde mig på telefonen och ringde kliniken. Fick komma direkt fast veterinärens mottagningstid egentligen var över (de har paus över lunchen). Det är inte den jag helst går till, han har bara kvällsöppet och jag har både idag och imorgon proppfullt på jobbet och kan inte komma ifrån. Och tills lördag kan man inte vänta. När hamstrar är sjuka räknas varje timme.

Har fått med mig pencillin Baytril. Så nu får vi se om det blir bättre. Skulle jag inte se någon skillnad alls på lördag (48 timmar dit) så åker jag till Dr Pabst med honom. Men först ska han klara sig dit. Han har ätit lite inatt och han är relativt pigg men har det jobbigt med andningen. Lilla gubben. Man vill så gärna hjälpa dom mer.¨

Han får nu bo på sin lekplats. Där kommer jag åt honom bra. Alternativet är att göra iordning en Samla men då blir allt nytt och mer stress. Han är van att sova på sin uteplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar