onsdag 17 februari 2016

Hamsterbesiktning

Ikväll var Annika här och hjälpte mig kolla igenom Flixx. Hon är ju inte handtam och sååå liten så jag vågar inte hålla henne. Snabb som attan är hon också och smidig. Hon smet ur handen på Annika en gång men hon har ju sån rutin så hon var snabbt infångad.

Så idag fick jag alltså hjälp. Det enda som var, var några för långa klor på framtassarna så de klippte Annika. Ytterligare en sak jag inte vågar själv, i alla fall inte på en icke tam hamster. Hade nog vågat på Jojo eller så som är så snäll och van vid att det klipps (tänder).

När hon var här kollade hon även hullet på Nils. Jag har ju velat om han är för tjock eller inte. Hon tyckte att han kan nog ligga på max 50-55g så lite måste han gå ner. Blir några veckor utan linfrö, han får klara sig på sina frön. En liten bilring hade han nämligen.

Kan locka med att jag till imorgon har två filmer på min lilla modiga robo också när hon tar godis ur fingrarna på mig! Wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar