torsdag 4 februari 2016

Dubbelvecka

Dubbelvecka på jobbet betyder jag jobbar morgon + kort kväll. Vilket gör att jag inte träffar alla mina hamstrar.

Flo kliver ju först alltid upp tidigt, så runt 19-tiden och då är jag inte hemma. Sen sover hon ett par timmar till och kommer upp först vid 01-02 tiden. Då sover jag (eller ligger i sängen i alla fall). Nu har hon dessutom flyttat ut från sitt bo på lekplatsen och kamperar åter i sin bur. Man måste variera sig!

Fluffis har de senaste två dagarna varit upp efter 7.45. Då går jag hemifrån (eller 7.15 vissa dagar). Då har maten varit orörd och när jag kommer hem vid 11-tiden är matskålen tom. Hon har ju inga regelbundna tider alls, häromdagen var hon ju uppe 6.15, ibland är hon ute runt klockan 03.00.

Flixx träffar jag i alla fall runt 6.30 - 7.00 de dagar hon inte varit upp en sväng på dagtid. Hon springer alltid i sitt hjul på morgonen. Idag var hon uppe en sväng vid 20-tiden så vi passade på att träna lite. Hon är ju foderhandtam men jag övar på att hon ska bli så pass handtam jag kan hälsokolla henne 1 gång i veckan. Där är vi inte än (det är långt kvar) men vi över. Pinjekärnor ur handen tar hon alltid.

Nils och Jojo visar sig ju flera gånger på dagen och även på kvällen. Jojo har jag kortat tänderna på idag igen (alltid var 5:e dag minst). Fanny står punktligt på mattan och vill ut 20.30 - 21.00. Henne kan man nästan ställa klockan efter. Sista 5 dagarna prick 20.50.

Fernando kommer när han hör jag lägger in maten vilket brukar vara vid 20-tiden. Han är numera helt handtam och kommer när jag ropar när han är ute. Dessutom kan han nu springa i hjulet som en hamster ska. Men varje gång jag ska filma det måste jag tända ljuset och då slutar han och kommer och kollar var jag gör. Har provat att filma utan att tända ljuset men då ser man inget alls.

Nästa vecka har jag bara lång kväll vilket innebär jag kan vara uppe längre och då brukar jag lyckas träffa alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar