onsdag 14 juni 2017

Tjejligan har gått in och killgänget är ute

Vaktombyte så att säga. Tjejerna får nämligen inte sova över ute då båda försöker bryta sig ut vid jämna mellanrum. Nu är iof mina uteplatser säkra men jag vill inte riskera något så tjejerna får sova inne och killarna får lyxen att övernatta ute.

Båda damerna har ändå varit ute i 3 timmar och verkade rätt nöjda med att få gå in. Luna som annars tydligen är uppe tidigt sov ända till 22.30 idag. Så det tar på krafterna att få 7500 cm² att bo på (hade hon inte varit en som käkar upp burväggarna om det finns minsta lilla att ta tag i hade hon fått 9000 cm², nu får en annan den lyxen) och dessutom vara ute i 2-3 timmar :).

Oonagh är alltid nöjd efter ca 3 timmar och vill då in. Lilla Lacky vill inte ens ut. Robos har inte det behovet alls.

Så nu är Colin ute och Fernando (gammal är äldst och han har lyxen att ha en reserverad bara för sig) och Louis  (är ju enda dvärghamstern och har ingen som konkurrerar om uteplatsen) har sovit över sen igår och Yoda och Sammy har ju alltid tillgång till sina uteplatser.

Så nu kan jag gå och lägga mig. Alla är rastade eller rastas nu. Pälsbollarna är nöjda då kan jag sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar