lördag 25 februari 2017

Yoda behandlad och Fanny med

Igår natt (eller det var på denna sidan midnatt så egentligen idag) spottades Yoda gång nr 2. Fick ju med mig medicin hem så jag inte behövde åka till veterinären bara för det. Det har kommit lite nya fjun så det funkar bra. Om 14 dagar kollas han igen, ev ska han få en tredje omgång men är pälsen bra tillbaka räcker det med två gånger.

Fannys öga har varit bra hela veckan men igår tyckte jag hon knep ihop det lite igen. Var inte rött i ögonkanterna men jag gav lite salva för säkerhetsskull. Veterinären sa att jag kunde göra det om det behövdes. Hoppas det räcker med det bara, Fanny gillar det inte och jag gillar inte att "bråka" med en 2,5 år gammal hamster. Måste fixa Fannys bur och uteplats också, ta bort alla höga saker. Hon börjar få lite svårt med balansen och ta sig upp på höga saker och ramlar ner. Blir att pensionärssäkra allt. Annars är hon pigg för sin ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar