tisdag 7 februari 2017

Vägning

Igår kväll och natt var vägning. Det är också den dagen jag ser alla mina hamstrar på en dag. Annars är det nästan alltid en eller två som kliver upp först när jag gett upp och gått och lagt mig. Men 1 gång i veckan för vägning och hälsokoll väcker jag de som inte går upp innan jag går och lägger mig. Vilket iof sällan är före 01.00 och vid den tiden kan de inte besvära sig allt för mycket :)

Även Colin blev vägd för första gången hos mig igår. Tyckte han var skitläskigt. Hade först tänkt han kanske skulle få prova på att gå ut lite också men bara vägningen var en nog prövning för honom. Så han blev bara vägd, kollade inte igenom honom heller.

Dsungare:

Fanny  38g  -1g (hon är nu 2,5 år och nu börjar jag få svårt hålla vikten på henne. Svårt för att hon numera mest ratar pinjekärnor också och av sitt extra brei äter hon väldigt lite. Har kollat tänderna men vad jag kan se ser de helt okej ut så det är nog bara åldern. Har i alla fall köpt en ny smak och provar den nu ikväll få se om den duger bättre.

Hybrider:

Uffe 67g  +-0g
Louis 57g  +2g

Guldhamstar:

Fernando 196g  +3g
Yoda 140g  +-0g
Sammy 160g +4g (två veckor, blev inte vägd förra veckan)
Colin 115g (sist vägd hos Kerstin 31.12, då 107g så +7g vilket är helt normalt, han är ju en växande hamster och det var 1,5 månad sedan han vägdes).

Uffebuffe har fått tänderna och klorna klippta idag. Måste ju hålla efter hans tänder ungefär var 5:e dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar