fredag 17 februari 2017

Mindre arg Sammy idag

Idag har Sammy varit iväg och fått spruta nr 2. Det har blivit mycket bättre på bara 1 vecka. Det röda i huden har lugnat ner sig och det börjar komma ny päls. Jag ska kolla honom om 7-10 dagar och om det ser bra ut räcker det, om inte får han en spruta nr 3.

Idag var han lugnare och inte lika arg. Fast arg är fel att säga, egentligen är ju stackarn skräckslagen och slåss för sitt liv. Han har väldigt lite förtroende för människor. Men ändå är han nyfiken och för ett par dagar sedan när jag städade deras sovplatser (tar ut blött spån bara) så kom han frivilligt och kollade vad jag gjorde (sånt sysslar jag med 01.30 på nätterna när alla är vakna så jag slipper väcka dom....) och tog till och med en pinjekärna ur händerna på mig. Så det finns ju lite hopp i alla fall.

Men han är långt ifrån handtam. Det är han och Colin som måste märka att människor kan vara snälla. Colin är också nyfiken men fegare än Sammy. Han har ännu inte tagit något ur handen på mig men är så pass framme nu att han nosar på det jag håller i. Sen gör det faktum att båda kliver upp först efter 01.00 ju att vi inte kan öva varje dag precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar