fredag 10 februari 2017

Arg Sammy, snäll Yoda

Idag har de båda med pälsproblem (båda visade sig ha demodex milben) varit hos farbror Doktorn. Det var kallt ute så de var inpackade i fleecefiltar, varma snuggle safe och värmeflaskor.

Sammy var något arg och hade absolut ingen lust alls. Förra gången var han snällare. Fick en spruta och ska ha en om 1 vecka. Pabst frågade om jag ville spruta själv hemma (han vet jag kan och jag brukar annars göra en del själv som ta stygn, klipper klor, kortar tänder osv) men eftersom vi behövde vara två stycken som höll i honom på kliniken så sa jag att jag hellre kommer nästa fredag igen. Det är ju iof mycket mindre stress att göra det hemma då man dels inte behöver väcka honom utan kan spruta på natten och dels inte behöver stoppa in honom i en transportbur och åka iväg. Men som han sprattlade och fräste tror jag inte jag fixar det själv.

Yoda däremot var jättesnäll. Han blev bara spottat och ska ha om 2 veckor igen och sen ytterligare om 2 veckor. Fick med mig medel hem så han spottar jag hemma. Dels är han snäll och handtam och dels är det lättare att spotta än att sticka med spruta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar