torsdag 29 september 2016

Veterinärbesök

Tre hamstrar på återbesök idag hos Dr Pabst.

Uffe - hade ögoninflammation men den är helt bra.

Yoda - hade milben förra gången (har tyvärr ingen aning om vad det blir på svenska, kvalster kanske?) och det är bättre. Pälsen börjar växa ut igen. Blev spottad en gång till ändå och återbesök om 4 veckor igen.

Messi - mitt problembarn. Hudsvampen är inte ett dugg bättre trots en 5 veckors tablettkur och två gånger sprutad. Så stackarn blev rakad (långhårig hamster) och så ska han gnidas in varje dag med ett medel i 14 dagar. Lika länge ska han få immunstärkande medicin i munnen. Efter dessa dagar om jag ser en förbättring ska han på återbesök även han om 4 veckor, annars måste han dit om 2 veckor. Veterinären är tyvärr lite rådlös vad vi ska hitta på då vi liksom lagt allt krut vi kan och sprutorna han fått 2 gånger är det starkaste. Försöket nu med att raka ner honom är att vi ska komma åt huden och att svampsporerna ska ur pälsen (den är ju borta nu liksom).

Messi har ett underbart temperament, blev rakad helt utan lugnade, vriden hit och dit och gör absolut nix.

Tyvärr är dessa 2 och 4 veckor i helt fel tidsperiod för mig med tanke på mitt jobb då jag har lediga helger om 1 och 3 veckor (han har öppet lördag förmiddag också). Tur jag har mycket injobbad tid som jag kan ta ut, han har nämligen bara öppet annars, vardagskvällar från halv sex till åtta. Precis den tiden jag jobbar då jag oftast jobbar halv fem till åtta-halv nio. Passar illa :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar