söndag 4 september 2016

Sorry för pausen

Men flytten tog mera tid än jag räknat med.

Efter ett par dagar var i alla fall alla hamsterburar inströdda och alla tillbaka i sina egna burar (tre fick ju bo några dagar i samla-boxar). 4 lekplatser har jag också fått upp. Hoppas hinna få till 1-2 ikväll också.

Jojo dog under de dagar jag var i Sverige och hämtade hit pappa + flyttlass. Han var pigg när jag åkte men hade börjat förlora lite vikt. Dagen efter slutade han äta och när han dagen efter inte rört någon mat åkte Annika iväg med honom till veterinären. Han fick i alla fall en hel del månader extra.

Uffe fick ögoninflammation igen, jag tror han kanske är lite dammkänslig och reagerar när de får nytt spån. Första gången var ju när han kom hit och då var det nytt spån. Nu efter flytten var det ju nystrött igen. Men det är redan bättre och nästan helt borta. Fick ögonsalva av veterinären.

Messi har också varit där igen då hans hudsvamp har blossat upp igen. Fick en spruta + droppar i pälsen och ska tillbaka om 4 veckor. Även Yoda har varit där, han ser jag ju nästan aldrig men nu när vi flyttade så väckte vi ju honom och såg då han hade lite tunnare päls på några ställen på ryggen. Han har milben (tror det heter kvalster på svenska) och fick droppar i pälsen. Även han ska veterinären kolla på om 4 veckor. Resten mår prima!

Under nästa vecka kommer Sammy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar