fredag 5 juni 2015

Hur bor mina hamstrar

Många undrar hur jag får in 8 hamsterburar där de minsta är 150x60 och den största är 215x60. Så jag fotade lite hur det ser ut i lägenheten där burarna står.

När man kommer in i vardagsrummet från dörren ser det ut så här. I "höghuset" som är 200x60 cm bor Fluff längst upp, i mitten Musbusen och längst ner Thekla med sin lekplats. Mellan höghuset och den träfärgade buren är det stora lekplatsen. Den går även in under den stora buren som man ser på nästa bild.


I den största buren bor den minsta hamstern! Lilla Flixx har en del med spån (115x60) och en hel del med sand (100x60) då roborowskis i det vilda bor i öknen. Eftersom robos inte uppskattar lekplatser har hon också den största buren eftersom hon aldrig kommer ut. De är ju mycket sällan tama, att hon är fodertam och kryper upp i min hand för att ta sin pinjekärna är ovanligt. Mycket få blir ens så tama de tar mat ur handen än mindre att de sätter sig i handen.


I andra änden av rummet står två 150x60 burar. Överst bor Jojo och under Elvira.


I sovrummet hittar vi de sista två. Kassandras bur står på golvet då hon alltid har möjlighet att gå ut som hon vill i nästan hela mitt sovrum. Hennes bur är 180x60 och lekplatsen 3 x 4 meter minus mitt sänghörn på ca 150x200. I buren som står på bordet bor Flo. Den är 150x60 cm stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar