onsdag 5 november 2014

Charlotte

På fredag hämtar jag en hamster till...(men nu blir det inte fler för nu får jag inte plats med fler burar). Charlotte är en dvärghamster och de är till viss del dagaktiva och på tidiga kvällar. Rasen är hybrid, det betyder det är en korsning mellan Campbell hamster och Dschungare hamster. De är pyttesmå :)

Charlotte är drygt 1,5 år gammal men dvärghamstrar blir ofta 3 år gamla så jag för hoppas hon är av den sega sorten. Hon är i alla fall tam, nyfiken och ofta vaken på dagen. Perfekt! Jag har ju en sån fin lekplats som står tom hela dagarna då Thekla och Kassandra är där nattetid mellan 23-06 ungefär. De delar på den så de är där varannan dag. Charlotte kommer få vara där eftermiddag/tidig kväll.
Även Charlotte kommer från hamsterhjälpen. Idag var jag iväg till deras ställe här i Bremen och köpte saker. Allt går till hamstrarna. En hel IKEA kasse full för bara 20 Euro. Fast jag gav dem 30 Euro. Det är ungefär annars vad man får betala för bara ett springhjul eller ett hus tex. Jag fick hjul, två hus, massa skålar, massa trästegar,några trästammar mm mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar