söndag 28 september 2014

Thekla

Jag har ägnat hela dagen till att möblera om! Så varför har jag nu släpat runt möbler i hela lägenheten? Jo, det var så här. Föreningen jag får Kassandra ifrån är ju en ideell förening som hjälper övergivna eller misskötta hamstrar. För att kunna det så samlar dom in pengar genom medlemsavgifter och auktioner. För ett par dagar sedan hade de en auktion på en jättefin bur gjord av en snickare. Så jag tänkte jag slänger iväg ett bud. Var på ca 400 svenska kronor. Tänkte mest att det får jag den ju inte för men jag kan ju alltid hjälpa upp priset. Men till min förvåning blev den min! Och ha 2 tomma burar stående är ju typ dumt?!

Så jag hörde av mig till Claudia och sa att jag tar inte bara Kassandra, jag tar även systern Thekla. Och för att få plats med 2 burar i vardagsrummet måste en stor byrå ut.

Hade ju varit lite taskigt lämna den ena, eller hur? ;) De har ju båda suttit där så länge båda två och på något sätt har jag inte kunnat släppa tanken på Thekla. Var alltså någon mening med att första buren hamnade här egentligen bara för att jag ville ha tillbehören. Så just nu sitter jag och väntar på att bur nr 2 ska köras hem till mig (den är några cm för stor för min bil). Sen måste jag nästa vecka snickra lite så det av 2 burar blir en jättestor (gör en gång mellan eller så).

Så här ser Thekla ut. Ska erkänna att jag på bild inte ser någon skillnad alls på henne eller Kassandra. Att jag först valde Kassandra var för att hon beskrevs som lugnare och Thekla är lite vildare. Fördelen med det är iof att Thekla kliver upp tidigare på kvällarna :).

Får jag också en egen matte?

Liten ullig pälsboll

Hallå, jag är Thekla

Thekla ler :)

Dricker alltid vatten med hjälp av tassarna. Så sött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar