söndag 8 oktober 2017

Klippt klor + vikt

Har vägt alla utom Lacky (som jag knappt ser då hon kommer fram väldigt sent. Brukar se henne om jag går upp tidigt på morgonen typ kl 7. Då är hon vaken).

Louis 57g -4 g vilket är bra. Över 60g är lite för mycket.
Fernando ligger still på 145g. Jag vill ju gärna han går upp men så länge han inte går ner så är det bra.
Yoda har nu 105g. Gått upp 2 g på 2 dagar. Går stadigt men sakta upp.
Colin 119g +4g
Oonagh 163g +3g
Luna 225g + 5g.

Har även lyckats klippa klorna på Yodas brutna ben (som nu är läkt). Det växte ju ihop lite snett så han går på sidan av foten och sliter därför inte klorna längre. Jag brukar klippa själv men han har sprattlat så mycket förut och så vill man ju inte ta i för hårt när benet var trasigt så innan denna gång gjorde jag det hos veterinären. Men gamla gubben ska inte behöva åka dit för rutingrejor. Annika har lovat hjälpa om det inte går men då måste han väckas, vill jag också undvika om det går. Och idag var han snäll och satt still så det gick jättebra. Provade för ett par dagar sedan men då var det sprattelgubbe. Men nu är alla klorna korta igen.

Fotat har jag också gjort så kommer lite kort imorgon eller övermorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar