tisdag 6 december 2016

Äntligen!

Har jag lyckats korta Nils tänder. Gjordes ju hos veterinären sist, de växer som tur var inte så fort som Jojos och Uffes (som måste kortas var 5-6:e dag). Jag har försökt två gånger tidigare men fått ge upp då han slingar sig som en ål. Jojo var ju jättesnäll och där var det de övre tänderna som måste kortas = mycket lättare. På Uffe och Nils är det de undre. Uffe är jättesnäll ligger still och jag kan stoppa en bit tyg bakom tänderna för att skydda tungan och läppar. Nils däremot sprattlar som sjutton när jag gör det.

Är inte så bra om man råkar klippa ett jack i tunga eller läppar då hamstrar inte innehåller så mycket blod och det är ställen som blöder mycket om man gör det. Så det var lite svettigt då jag inte fick in något bakåt men till slut fick jag till det. Fast han tyckte det var jätteäckligt och satt och grejade med munnen ett bra tag efteråt. Uffe han får en godis när det är gjort och sen har han glömt allt. Det lätta tricket tänkte ju Nils inte gå på!

Släppte ut honom efteråt och hoppas han tycker det är en bra belöning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar