tisdag 27 januari 2015

Min födelsedagspresent till mig själv är äntligen här!

Efter nästan 2 månaders väntan. Jag har varit i Lengerich idag. Om ni har bra minne vet ni vad det betyder :).
Wonder som 16 g bäbis
Lengerich väntade Claudia och lilla Wonder. Wonder är född i slutet av oktober (runt 22:a tror dom) och kom med mamma och syskon till HHN 21 november. Då vägde hon ynka 16 gram (som jämförelse väger lilla Musen 50 gram och hon är liten!) och det var länge oklart om hon skulle överleva. Men det gjorde hon och även om hon är hälften så stor som sina syskon så har hon nu äntligen nått 80 gram som är den "magiska" vikten för att få flytta vidare.

Här med dubblet så stora syrran i bakgrunden


Nu väger hon över 80g men är ändå liten
Wonder bor i Kassandras gamla bur och har än så länge bara kollat in halva, sen försvann hon ner i spånet. Men jag hämtade ju henne tidigt så hon sover säkert. Jag hoppas hon kommer fram lite mer ikväll innan jag går och lägger mig.

Jag bokade henne 24 november så därför kallar jag henne min födelsedagspresent! Jag fyller iof år 23 november men det var nära nog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar